Opis działań informatycznych zajęć pozalekcyjnych |
|
|
|
Wpisany przez Administrator
|
czwartek, 22 czerwca 2017 22:09 |
Multimediacy
To grupa uczniów zainteresowana poszerzaniem swojej wiedzy w zakresie multimediów w szerokim tego słowa znaczeniu.
8 osobowa grupa uczniów została podzielona na 3 grupy:
1 grupa to nagłośnieniowcy
2 grupa to redaktorzy
3 grupa to fotograficy
4 grupa to dzwiękowcy
Zajęcia odbywały się raz w tygodniu w każdy wtorek na 7 godzinie lekcyjnej na których zgłębiali teoretyczną wiedzę poszczególnych grup.
Strona praktyczna miała miejsce podczas organizowanych imprez szkolnych.
Oto 4 prezentacje zapisane w .pdf z realizowanego projektu pokazujące działania projektu.
Prezentacja 1 - redaktor
Prezentacja 2
Prezentacja 3
Prezentacja 4 |
Poprawiony: piątek, 23 czerwca 2017 15:01 |
|
Organizacja oraz tematyka zajęć |
|
|
|
Wpisany przez Administrator
|
wtorek, 08 listopada 2016 00:00 |
Formy realizacji
Zaplanowana liczba godzin: 1 godzina tygodniowo wtorek 6 godzina lekcyjna
Zajęcia realizowane będą w pracowni komputerowej.
Multimediacy to 10 osobowa grupa uczniów klas I-III gimnazjum podzielona na mniejsze grupy specjalistów multimedialnych.
Podział grup:
- Akustycy – grupa zajmująca się obsługą sprzętu nagłaśniającego podczas uroczystości szkolnych.
- Foto-graficy – grupa zajmująca się fotografią oraz obróbką graficzną wszystkich uroczystości szkolnych.
- Redaktorzy – grupa przygotowująca artykuły szkolne oraz zajmująca się umieszczaniem ich na stronie internetowej szkoły.
Przewidywane efekty:
Celem wprowadzenia innowacji jest podniesienie poziomu kształcenia w zakresie informatyki. Uczniowie biorąc udział w dodatkowych zajęciach realizowanych w trakcie całego cyklu edukacyjnego zdobędą nowe umiejętności w obsłudze sprzętu multimedialnego.
Podejmowanie systematycznych działań doprowadzi do rozwijania i zwiększenia zainteresowania przedmiotami ścisłymi. Uzmysłowi uczniom zasadność zdobywania wiedzy i wskaże jej praktyczne zastosowanie w życiu codziennym. Nauczy zasad odpowiedzialności za powierzony sprzęt a także zasad odpowiedzialności i punktualności podczas realizowanych zadań szkolnych.
Mierzalnym efektem wprowadzonej innowacji będą praktyczne umiejętności uczniów polegające na umiejętności rozwiązywania zadań z wykorzystaniem komputera, atrakcyjne pomoce dydaktyczne oraz sukcesy w konkursach szkolnych. Przyczyni się to do kreowania pozytywnego wizerunku szkoły i zachęci do pracy innych - zarówno uczniów jak i nauczycieli.
Ewaluacja:
Ewaluacja innowacji odbywać się będzie na bieżąco na podstawie postępów w nauce, analizy publikowanych na stronie internetowej prac uczniów, a także na podstawie oceny Dyrektora, Rady Pedagogicznej społeczności szkolnej.
Efekty przeprowadzonej innowacji przedstawione zostaną na spotkaniu Rady Pedagogicznej w sierpniu 2017 roku.
Tematyka zajęć
Temat 1.
- Regulamin pracowni. Zapoznanie z celem innowacji
- Zadania grup multimediaków
- Zapoznanie z urządzeniami multimedialnymi (zestaw nagłośnienia, aparat fotograficzny, laptop)
Temat 2.
- Budowa urządzeń akustycznych (wzmacniacz, kolumny, mikrofony)
- Konfiguracja urządzeń akustycznych
- Parametry głośność, ton
- Konfiguracja zestawu mikrofonów
- Konfiguracja urządzeń zewnętrznych laptop, kyboard, gitara, CD
- Sprzęganie jak unikać błędów
- Pokrywanie kanałów mikrofonowych
- Ćwiczenia praktyczne ze sprzętem
Temat 3.
- Budowa aparatu cyfrowego
- Poznanie funkcji aparatu
- Zdjęcia funkcja automatyczna, manualna
- Pojęcia Czułość, Światło, Przesłona
- Obróbka zdjęć przy pomocy darmowego oprogramowania
- Program do automatycznego zmniejszania zdjęć
- Foto album przygotowanie zdjęć do wstawienia na stronę internetową szkoły
- Ćwiczenia praktyczne
Temat 4
- Zasady tworzenia artykułów szkolnych
- Zapoznanie z zapleczem strony internetowej opartej o system Joomla
- Tworzenie i konfiguracja kont redaktorskich strony internetowej
- Wstawianie artykułów na stronę
- Formatowanie artykułów na stronie
- Łączenie artykułów z fotografią
- Ćwiczenia praktyczne
Wszystkie osoby uczestniczące w zajęciach nabędą podstawowe umiejętności poszczególnych grup. |
Poprawiony: niedziela, 18 czerwca 2017 22:20 |
Wpisany przez Administrator
|
wtorek, 18 października 2016 00:00 |
W związku z planami dotyczącymi zmian w podstawie nauczania informatyki nasza szkoła włączyła się do pilotażowego wdrożenia nauczania programowania w edukacji formalnej na podstawie innowacji pedagogicznych w szkołach.
Nauczyciel informatyki Tomasz Korkosiński na początku roku szkolnego przedstawił plan innowacji pedagogicznej, która została jednomyślnie przyjęta przez Radę Pedagogiczną
TEMAT INNOWACJI: Multimediacy
ETAP EDUKACYJNY Gimnazjum
TYP INNOWACJI Programowo-metodyczna
TERMIN REALIZACJI 1.10.2016 – 15.06.2017
Cel główny
- Wprowadzanie programowania w III etapie kształcenia.
- Wyrabianie właściwej motywacji do nauki oraz przekonania o własnej wartości.
- Poszerzanie zdobytej już wiedzy.
IV. Motywowanie uczniów do osiągania lepszych wyników w nauce
- A. Cele kształcenia – wymagania ogólne
Cele kształcenia informatycznego mają ogólną postać i odnoszą się do wszystkich etapów edukacyjnych i typów szkół. Szczegółowa ich interpretacja jest zapisana w Treściach nauczania – wymaganiach szczegółowych dla poszczególnych etapów kształcenia i typów szkół.
- Rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów na bazie logicznego i abstrakcyjnego myślenia, myślenia algorytmicznego i sposobów reprezentowania informacji.
- Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera oraz innych urządzeń cyfrowych: układanie i programowanie algorytmów, organizowanie, wyszukiwanie i udostępnianie informacji, posługiwanie się aplikacjami komputerowymi.
- Posługiwanie się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi,
w tym: znajomość zasad działania urządzeń cyfrowych i sieci komputerowych oraz wykonywania obliczeń i programów.
- Rozwijanie kompetencji społecznych, takich jak: komunikacja i współpraca w grupie
w tym w środowiskach wirtualnych, udział w projektach zespołowych oraz organizacja i zarządzanie projektami.
- Przestrzeganie prawa i zasad bezpieczeństwa. Respektowanie prywatności informacji
i ochrony danych, praw własności intelektualnej, etykiety w komunikacji i norm współżycia społecznego; ocena zagrożeń związanych z technologią i ich uwzględnienie dla bezpieczeństwa swojego i innych.
|
Poprawiony: niedziela, 18 czerwca 2017 22:05 |
|
|
|
|